Skip to main content
  • Kartosfera

    Kartosfera

    Uprzejmie przypominamy, że od stycznia 2021 r. wchodzi w życie zmiana przepisów prawa, która wymusza modyfikację usługi 3D Secure. Obecnie funkcjonująca w Grupie BPS wersja 3D Secure zostanie dostosowana tak, aby spełniać wymogi dotyczące silnego uwierzytelniania transakcji wynikające z Dyrektywy PSD2. 

    W Grupie BPS realizacja wymogu silnego uwierzytelniania będzie polegała na dodaniu, obok dziś funkcjonującego obowiązku podania jednorazowego kodu przesyłanego w formie SMS, drugiego obowiązkowego zabezpieczenia w postaci kodu PIN dedykowanego dla usługi 3D Secure. Zmiana zostanie wdrożona do końca stycznia 2021 r. 

    W załączeniu przewodnik użytkownika, krótka instrukcję pokazującą w  jaki sposób  nadać kod PIN w portalu KartoSFERA oraz jak wyglądać będzie uwierzytelnienie transakcji w ramach zmienionej usługi 3D Secure po wdrożeniu  zmian.

    Usługa 3D Secure

    • Czy można aktywować usługę 3D Secure i w jaki sposób?

    Usługa 3D Secure jest obecnie automatycznie aktywowana dla każdej nowo wydanej karty, a dla starych kart została włączona w maju br. Nie ma potrzeby jej dodatkowego aktywowania.

    • Gdzie mogę odblokować Klientowi usługę 3DSecure w przypadku, gdy 3 razy poda źle kod 3D Secure?

    Nie ma takiej możliwości. Usługa zostanie odblokowana o północy

    • Przy rejestracji do KartoSFERY i aktywowania zabezpieczenia 3D Secure Klienci są proszeni o ustanowienie kodu PIN – co należy podać?

    Od 1 stycznia 2021 roku wszystkie transakcje dokonywane kartami w Internecie zabezpieczone systemem 3D Secure będą wymagały podania: kodu PIN dla usługi 3D Secure oraz jednorazowego hasła przesłanego w wiadomości SMS na podany przez Klienta w Banku numer telefonu. Kod PIN Klient ustanawia w KartoSFERZE. Jest to inny kod PIN niż PIN do karty! Aby dokonywać po ww. dacie transakcji internetowych wszyscy Klienci muszą taki kod PIN ustanowić w portalu KartoSFERA.

    • Klient ma zablokowaną usługę 3DS. Czy i gdzie można to sprawdzić?

    Nie ma takiej możliwości. 

    • Jaki może być powód nieotrzymywania przez Klienta kodów 3D Secure? Telefon w systemie Visiona jest aktualny, wprowadzony bez +48.

    Często zdarza się, że Klienci nadają PIN do transakcji internetowych, ale przy wykonywaniu transakcji nie wpisują tego kodu, tylko czekają na SMS. Jeżeli Klienta ma nadany PIN, to na pierwszym ekranie zostanie poproszony o jego podanie, a dopiero na drugim o wprowadzenie kodu z SMSa.

    • W związku ze zmianami od stycznia 2021 dotyczącymi PINu do 3D Secure gdzie będzie możliwość sprawdzenia statusu usługi oraz ewentualnego odblokowania tego PINu?

    Usługa jest aktywna dla wszystkich Klientów. PIN jest odblokowany automatycznie po północy. 

     

    Bank Spółdzielczy w Żaganiu
    ul. Skarbowa 6, 68-100 Żagań

    Sekretariat
    tel. 
    68 368 12 99
    e-mail: 
    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Godziny otwarcia Banku:
    Od poniedziałku do piątku od 9:00 do 15:30

    Wydział Kredytów

    Żagań, ul. Skarbowa 6, tel. 68 377 25 76
    Żagań, ul. Rynek 11, tel. 68 367 08 75
    Szprotawa, ul. Rynek 17, tel. 68 376 58 63
    Nowogród Bobrzański, ul. Słowackiego 2, tel. 68 321 62 82

    Znajdziesz nas też tutaj