Skip to main content
  • Split Payment

Split Payment

Z dniem 1 lipca 2018 r. zacznie obowiązywać Ustawa z dnia 15 grudnia 2017 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw wprowadzająca mechanizm podzielonej płatności (ang.Split Payment).

Co to oznacza?

Bank Spółdzielczy w Żaganiu ma obowiązek założenia do dnia 01 lipca 2018 r. każdemu przedsiębiorcy posiadającemu rachunek rozliczeniowy w PLN, specjalnego rachunku bankowego - tzw. Rachunku VAT.

Bank Spółdzielczy w Żaganiu automatycznie otworzy jeden Rachunek VAT dla każdego Klienta posiadającego w Banku jeden lub więcej rachunków rozliczeniowych w PLN, nawet jeżeli ten nie rozlicza podatku VAT. Na wniosek Klienta posiadającego więcej niż jeden rachunek rozliczeniowy, Bank może otworzyć kolejne Rachunki VAT.

UWAGA: Zgodnie z ustawą mechanizm podzielonej płatności nie dotyczy Klientów indywidualnych.

Od 01 lipca 2018 r. Klienci Banku Spółdzielczego w Żaganiu będą mogli wykonać przelew korzystając z dwóch opcji:

  1. dotychczasowym sposobem,
  2. wykorzystując mechanizm podzielonej płatności, płacąc za fakturę zawierającą płatność podatku VAT.

Rachunek VAT w Banku Spółdzielczym w Żaganiu:

  1. otwierany automatycznie dla prowadzonych rachunków rozliczeniowych,
  2. bez zawarcia odrębnej umowy lub aneksu do umowy zawartej z Bankiem Spółdzielczym w Żaganiu,
  3. bez żadnych opłat i prowizji z tytułu otwarcia i prowadzenia rachunku,
  4. w PLN.

Przelewy w ramach mechanizmu podzielonej płatności:

  1. przy użyciu dedykowanego komunikatu ze wskazaniem:
    1. numeru faktury, w związku z którą dokonywana jest płatność,
    2. numeru NIP kontrahenta,
    3. kwoty brutto faktury,
    4. kwoty VAT,
  2. realizacja płatności podzielonej z rachunku rozliczeniowego w kwocie brutto z jednoczesnym przeksięgowaniem na rachunek rozliczeniowy wskazanej kwoty VAT z rachunku VAT (do wysokości środków dostępnych na rachunku VAT),
  3. bank odbierający w/w przelew, księguje kwotę brutto na wskazany w przelewie rachunek rozliczeniowy wystawcy faktury, a następnie kwotę VAT przekazuje na dedykowany rachunek VAT, powiązany z danym rachunkiem rozliczeniowym.

Dysponowanie środkami na rachunku VAT:

  1. przelew odpowiadający kwocie VAT do dostawców Klienta,
  2. przelew pomiędzy własnymi rachunkami VAT w tym samym banku,
  3. zapłata VAT do Urzędu Skarbowego,
  4. wypłata środków z rachunku VAT w innym celu na podstawie postanowienia naczelnika Urzędu Skarbowego.
Znajdziesz nas też tutaj